آموزش بیت کوین(BTC)

آموزش بیت کوین

به‌دنبال پیدایش فناوری بلاک چین و توسعه آن، بیت کوین اولین و بزرگ‌ترین ارزدیجیتال دنیا در سال 2009 توسط فردی به نام ساتوشی ناکاموتو معرفی شد. ارزهای دیجیتال، نوع الکترونیکی از پول هستند که در میان سرمایه‌گذاران محبوبیت زیادی پیدا کرده‌اند. نکته قابل توجه در مورد ارزهای دیجیتال غیرمتمرکز بودن آنهاست. یعنی هیچ نهاد دولتی بر آنها کنترل ندارد. هدف از پیدایش این ارزها تسهیل نقل و انتقالات بین کشورها بوده است.

ورود به بازار ارزهای دیجیتال مستلزم کسب دانش در این زمینه است. از آنجا که این فناوری یک حوزه جدید در اقتصاد و بازارهای مالی به وجود آورده است، بسیاری از اصطلاحات آن برای افرادیکه تازه با این بازار آشنا می‌شوند غریب است. در صورتیکه قصد ورود به این بازار را دارید، باید زمانی را به فراگیری واژگان و نحوه عملکرد ارزهای دیجیتال من‌جمله بیت کوین اختصاص دهید.

یک سرمایه‌گذار باید در کنار بازارهای مالی دیگر، بازار بیت کوین را نیز بشناسد، زیرا در مواقعی ممکن است به‌عنوان یک بازار امن راهی برای محافظت از سرمایه به شمار آید. البته گاهی اوقات این بازار درگیر نوسانات شدید می‌شود که اگر به‌درستی با عوامل تاثیرکذار بر آن آشنایی داشته باشید، می‌توانید مدیریت سرمایه خود را بدست بگیرید.

 

 

 

استخراج بیت کوین چیست و انواع روش‌های استخراج بیت کوین:

 

 استخراج بیت کوین به مفهومی اشاره دارد که در جریان آن تراکنش‌های انجام شده در شبکه تایید شده و بیت کوین‌های جدید تولید می‌شوند. این کار توسط افراد داوطلبی انجام می‌شود که به پاس تلاش‌های خود مقداری بیت کوین به عنوان پاداش دریافت می‌کنند.

از طرف دیگر ارزش بیت کوین به عنوان یک ارز دیجیتال در طولانی‌مدت معمولا رو به افزایش بوده و همین مسئله بسیاری از فعالان این حوزه را به سمت استخراج آن کشانده است. حتی خود ما نیز ممکن است در برهه‌ای از زمان، به استخراج این رمزارز باارزش فکر کرده باشیم.

اما هر چه با دقت بیشتری به استخراج بیت کوین فکر کنید و عمیق‌تر با آن آشنا شوید، خیلی زود می‌فهمید که این کار به این راحتی‌ها هم نیست. در این مقاله می‌خواهیم به همین موضوع بپردازیم و ضمن آشنایی با استخراج بیت کوین و نحوه‌ انجام آن، ببینیم که آیا هنوز هم در شرایط و زمان فعلی، استخراج بیت کوین به‌صرفه است یا خیر؟

 

 

منظور از «استخراج بیت کوین» یا «ماینینگ» (Mining) عملیاتی است که در جریان آن تراکنش‌های شبکه‌ی بیت کوین تایید شده و بیت کوین‌های جدید تولید می‌شود. از آنجایی که بیت کوین غیرمتمرکز است، برخلاف ارزهای رسمی کشورها که توسط دولت‌هایشان کنترل می‌شوند، هیچ نهاد و سازمان واحدی مدیریت تراکنش‌ها و تولید بیت کوین‌های جدید را برعهده ندارد. در اصل این کار برعهده‌ کسانی است که به استخراج بیت کوین می‌پردازند. این افراد که به آن‌ها استخراج‌کننده‌ یا «ماینر» (Miner) می‌گویند، می‌توانند هر شخصی باشند.

بیت کوین برای ثبت تراکنش‌های خود از یک دفترکل توزیع‌شده به نام «بلاک چین» (Blockchain) استفاده می‌کند. تمام تراکنش‌های انجام شده در شبکه‌ بیت کوین از ابتدا تا به امروز در این دفترکل ثبت و نگهداری می‌شود. ماینرها هر بلاک را بررسی کرده و بعد از اطمینان حاصل کردن از صحت و درستی آن، بلاک مربوطه را به بلاک چین اضافه می‌کنند. بدین ترتیب، زنجیره‌ای از بلاک‌ها تشکیل می‌شود.

از آنجایی که ماینرها با اضافه کردن هر بلاک برای تامین امنیت کل شبکه تلاش می‌کنند، مقداری بیت کوین به‌عنوان پاداش به آن‌ها تعلق می‌گیرد. این پاداش از محل پرداخت کارمزد تراکنش‌ها و همچنین بیت کوین‌های تازه تولید شده پرداخت می‌شود. البته چون موجودی کل بیت کوین محدود است و فراتر از ۲۱ میلیون واحد نخواهد رفت، زمانی که تعداد کل بیت کوین‌های موجود به این رقم برسد، دیگر خبری از تولید بیت کوین‌های جدید نخواهد بود و تمام پاداش ماینرها از محل پرداخت کارمزد تراکنش‌ها پرداخت می‌شود

 

 

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش

سبد خرید